پس از راهاندازی سرویس خرید اینترنتی، طی ٩ ماهه نخست سال جاری ١٨٧ هزار مرسوله با استفاده از این سرویس مبادله شد.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن محبیان عراقی - مدیر عامل شرکت پست - با بیان این مطلب اظهار کرد: طی این مدت شرکت پست توانسته است حدود یک میلیارد و ٨٣٠ میلیون ریال درآمد از این محل را محقق کند.
وی با اشاره به کل درآمد نه ماهه شرکت پست، افزود: شرکت پست توانسته است طی این مدت، افزایش ٥/٢٥ درصد درآمد را نسبت به زمان مشابه سال گذشته محقق کند.
وی ادامه داد: طی نه ماهه گذشته ٧٢١ میلیون و ٤٩٠ هزار مرسوله پستی در سطح کشور جابجا شده است که با توجه به جمعیت کشور، سرانه مرسوله به ١٤ رسیده است.
مدیر عامل شرکت پست با بیان این مطلب که تلاش شده است تا نقاط تماس پستی افزایش یابد، خاطر نشان کرد: نصب ١٥ هزار ٧٢٧ صندوق پستی و واگذاری ٦٦ هزار و ٦٨٣ دستگاه صندوقی شخصی به مشتریان، از جمله اقدامات انجام شده در این مدت برای افزایش نقاط دسترسی پستی است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر سه هزار و ٨٢٨ خط پستی درون و برون استانی فعال است که ٩٧ درصد این خطوط، خصوصی بوده و تنها سه درصد در اختیار دولت است.
محبیان با اشاره به واحدهای پستی متصل به شبکهی بر خط گفت: طی نه ماهه نخست سال جاری حدود ٢٠٦ دفتر پستی مجهز شده و امکان ارایهی خدمات بر خط(online) به مشتریان را فراهم کردهاند.